Proč nabízet kávu s sebou

Káva „s sebou“, kterou si mohou zákazníci odnést kamkoli chtějí, odpovídá nejen na požadavky současného a rychlého životního stylu, ale v dnešní době „covidové“ získala své pevné místo v nabídce každé kavárny či bistra. Lidé si „kávová okénka“ a samoobslužné kávové koutky oblíbili a jejich počet neklesá ani se zlepšující se epidemickou situací. Bylo by proto chybou, kávu s sebou nenabízet.

Pokud už nabízíte kávu s sebou, myslíte také na to, abyste dopřáli svým hostům dokonalý kávový zážitek? Jen spokojený zákazník, který si na kávě pochutná, se k vám zase vrátí.

Nabízet kávu s sebou má svá specifika, a proto jsme dali dohromady několik užitečných tipů, s nimiž bude vaše nabídka kávy perfektní a také profitabilní.

1. Hygiena, pořádek a přehlednost prodávají

Kromě samozřejmé čistoty veškerého zařízení, nádobí a každodenního čištění kávovaru i jeho okolí, je potřeba vzít v úvahu, že kávový koutek nebo okénko musí zákazníky lákat už na první pohled. Takže nejen hygiena, ale i pořádek, přehlednost a jasně a srozumitelně komunikovaná nabídka kávy musí jít naproti zákazníkům. A protože mluvíme o kávě, měla by se její vůně linout po okolí a vábit i ty zákazníky, kteří jdou třeba náhodu kolem a původně neměli v úmyslu si kávu dát. Nebojte se použít také nejrůznější dekorativní předměty (kávový porcelán, rostliny kávovníku, zrnka kávy, regál s doplňkovým prodejem sušenek nebo pečiva atd.), které s kávou souvisejí, aby upoutaly pozornost. Čím atraktivněji kávový koutek vypadá, tím více budou zákazníci přitahováni a tržby se navýší.

2. Doplňkový sortiment aneb nic nám nechybí

Při prodeji kávy s sebou je velmi důležité hlídat, aby nedošel doplňkový sortiment, jako cukry, míchátka, ubrousky, víčka, sirupy do kávy nebo mléko. Nic nemůže zákazníka vytočit víc, než když spěchá a nemůže si kávu dochutit tak, jak má rád, protože někdo zapomněl doplnit cukr. Proto by měl být doplňkový sortiment pravidelně kontrolován a doplňován. Nejen, že plné zásobníky vypadají lépe, ale zároveň tak dopřejete svým zákazníkům vše potřebné pro přípravu jejich oblíbené kávy s sebou.

3. Udržujte plné regály s občerstvením

Není nic, co by vypadalo zoufaleji a smutněji než poloprázdné nebo dokonce prázdné regály s občerstvením. Rozházené pečivo, sušenky nebo chipsy na poloprázdných policích nebo vedle kávovaru určitě zákazníky dát si u nás kávu nepřimějí. Je proto důležité pravidelně během dne kontrolovat a doplňovat zásobníky nejen u kávovaru, ale i u veškerého okolního občerstvení. Nabídněte k voňavé kávě například čerstvě upečené koláče nebo bábovku, které lákavě vystavíte.

4. Udržujte čistotu a řád

U přípravy nápojů s sebou může dojít k jejich neplánovanému rozlití nebo ukápnutí. Ujistěte se tedy, že máte vždy po ruce veškeré čistící prostředky, abyste odklidili jakýkoli nepořádek a kávovar vypadal vždy nedotčeně a čistě pro každého zákazníka. Pravidelně vynášejte veškerý odpad, otírejte plochy a samotný kávovar, aby byl prostor kávového koutku neustále čistý a uklizený. Není nic horšího než skvrny od kávy nebo drobky od pečiva, které zákazníky spolehlivě od nákupu odradí.

5. Aby nedošlo mléko

První věc, kterou po příchodu do práce doporučujeme udělat, je přesvědčit se, že máte dostatek vychlazeného mléka. Mezi 6 až 10 hodinou bývá ranní špička na kávu a je potřeba zajistit dostatek mléka, aby byl kávovar dobře zásobený a zvládl tuto zvýšenou poptávku. Odběhnout pro mléko někam do obchodu by znamenalo přijít o několik zákazníků, kteří svou ranní kávu nedostali.

6. Násypky na kávu plňte málo a často

Doporučujeme plnit násypky u kávovaru pouze množstvím zrnek potřebných jen na dobu provozu. Lepší je dosypávat kávová zrnka častěji. Díky tomu bude káva čerstvější a chutnější. V násypce já káva vystavena vzduchu a světlu, které jí znehodnocují. Nenechávejte proto zrnka v násypce přes noc a nová zrna doplňujte každé ráno, abyste mohli nabídnout vždy ten nejčerstvější šálek kávy.

7. Odměňte věrnost

Většina kávových koutků si časem najde své stálé zákazníky, kteří si bez kávy neumějí představit ráno. Loajalitu můžete podpořit například zavedením věrnostních karet. Vaše zákazníky jistě potěší, že pravidelným kupováním kávy u vás získají určité výhody, například kávu nebo koblihu či sušenku ke kávě zdarma. Věrnostní kartičky můžete nabízet v papírové variantě nebo využijte moderní technologie, např. mobilní aplikace.

Pokud budete dodržovat naše doporučení, bude váš kávový koutek vypadat vždy skvěle a hlavně lákavě. Čistý, upravený, uspořádaný a přehledný koutek přitáhne více zákazníků, kteří si rádi dají kávu a zpříjemní si tak cestu do práce, nakupování, tankování nebo čekání na úřadě nebo u lékaře.

Více o kávovém koutku Tchibo2Go najdete na www.tchibo2go.cz .